środa, 19 lipca 2023

Odpoczywalnia muzyczna. Muzyka na upał


 

Pisałam już kiedyś o jedzeniu na upał, sposobach na przetrwanie upału w ciąży, a ostatnio stojąc przed półką z płytami pomyślałam sobie, że podzielę się z Wami też moją muzyką, której słucham przy takiej pogodzie, jak ostatnio.

Nie jest tak, że mam specjalne półeczki oznaczone porami roku, ale jednak pewne płyty po prostu mi klikają z określonymi okolicznościami, także pogodowymi.


Muzyka, która jest dla mnie soundtrackiem do upału jest lekka, delikatnie rozmyta, beżowo - błękitna. Ma w sobie trochę senności, ale można do niej się miło pobujać. Jest trochę nostalgiczna, trochę się snuje, a jednocześnie napawa beztroska i radością życia ( całe lato zresztą dla mnie takie jest). Do tego dzban parzonej na zimno białej herbaty, miska owoców, wentylator.

Daniel Bloom "Wszystko co kocham soundtrack"

Mela Koteluk "Migawka"

Moby "Wait for me"

Lana del Rey "Born to Die"

Wszystkie właściwie płyty Smolika

David Gilmour On an island

Michael Kiwanuka "Love&Hate"

Asaf Avidan,  "Anagnorisis"

Sufjan Stevens "Call me by your name"

Skalpel "Origins" ,

Air "The Virgin Suicides"

 Czasem letnio kojarzą mi się typowo festiwalowe, koncertowe płyty. Ale na czas upału wolę, jak się trochę snuje:D

Chociaż najprzyjemniejszymi dźwiękami przy takiej pogodzie jest szum drzew, śpiew ptaków, i chlupot wody na jeziorze. I jeszcze huk morskich fal. Wtedy żadna dodatkowa muzyka nie jest potrzebna. Ale czas kanikuły w warunkach miejskich, miło jest sobie uprzyjemniać jak tylko się da.

Macie swoje ulubione typy na lato?

2 komentarze:

  1. The Cranberries "No need to arque" to dla mnie tylko letnia płyta. Bardzo lubię też włączyć Myslowitz "Miłość w czasach popkultury ". Dzięki za polecenia. Przesłucham sobie Twoje letnie granie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dzięki! Miłość w czasach popkultury to faktycznie letni klimat jest! Cranberries sobie posłucham:)

      Usuń

Dziękuję za spędzony u mnie czas i każdy komentarz. Jeśli spodobał Ci się ten post, będzie mi miło jeśli go zalajkujesz / udostępnisz:) Pozdrawiam!