niedziela, 23 lipca 2023

Bieszczady z dziećmi. "Lubię wracać tam gdzie byłem już"


 Nie byliśmy w letnich Bieszczadach od paru lat. Od paru lat wybieraliśmy raczej inne pory roku na nasze najulubieńsze góry. Wróciliśmy ostatnio, na chwilę. Rozłożyliśmy namiot i poczułam się, jakbym do domu wróciła.

Są takie miejsca, które zakotwiczają a jednocześnie dają poczucie wolności, gdzie wyrastają nam korzenie i skrzydła, gdzie nic nie muszę a wszystko mogę. Bieszczady są dla mnie takim miejscem właśnie.

Czapkę z głowy ściągał gdyWiatr gałęzie chylił drzewomŚmiał się do słońca i śpiewał do gwiazd... Majster Bieda
 


Tradycyjne zdjęcie na głazie przy wejściu na przełęcz Orłowicza. Nie wiem, które to już takie?





Wiecie, od jakiegoś czasu mam tak, że czuję się w życiu trochę jakby mi ktoś przyspieszył prędkość odtwarzania, jak pod koniec reklam wyrobów medycznych. Za szybka jest dla mnie ta wesoła karuzela. A w górach życie mi zwalnia, nie zatrzymuje się totalnie, tylko dostosowuje się do tempa górskiej wędrówki. I to jest bardzo ważne dla mnie, żeby po życiu wędrować, a nie biec. Czasem pod górę, z wysiłkiem, czasem łapiąc lekką zadychę, ale zawsze rozglądając się na boki, zawsze uważając na drogę pod nogami, zawsze zauważając kolor liści, słysząc śpiew ptaków, czując zapach lasu. Zatrzymując się na trochę, by podziwiać widoki. Rozmawiając - naprawdę rozmawiając, a nie wymieniając informacje z najbliższymi.

O tym sobie zawsze przypominam w górach. Że chcę, żeby życie bardziej przypominało górską wędrówkę niż pęd po autostradzie.

I zabieram to ze sobą do domu, do codzienności to biorę.





"bo nogi córciu podnosi się brzuchem". Lekcje baletu (u lekko zmurszałej matki) w wydaniu górskim

Plecakowo



Dzień chillu. Przypominam sobie, jak się robi indiańskie warkoczyki do włosów


3 komentarze:

  1. też ostatno myślałam o tym że chce życ powoli żeby doswiadczać powoli bo... po co sie spieszyć. A w Bieszczadach nigdy jeszcze nie byłam wiec tyle jeszcze przede mną

    OdpowiedzUsuń
  2. Są miejsca, w których czas płynie inaczej 😊!!!
    P.S. Jak zasze... zachwycam się każdym zdjęciem 😍!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za spędzony u mnie czas i każdy komentarz. Jeśli spodobał Ci się ten post, będzie mi miło jeśli go zalajkujesz / udostępnisz:) Pozdrawiam!