wtorek, 19 kwietnia 2016

Close to the light

Nareszcie, całodniowa wycieczka rowerowa. Okraszona cudownym słońcem, zapachem kwitnących mirabelek, zawilcowym leśnym dywanem i przemiłym towarzystwem.

Ach jak mocno mi brakowało tej włóczęgi przez ostatnie miesiące.

Wybraliśmy się tym razem na sympatyczną przejażdżkę w okolice lubelskie. Trzeba przyznać, że niezależnie od kierunku, nasze miasto otoczone jest arcysielskimi przestrzeniami. Zielone pola, delikatne pagóry, lasy i skowronki. Lubelszczyzna jest piękna. Choć, o tej porze roku, w zasadzie wystarczy niewielki skrawek trawnika z dowolnym krzakiem, żeby wywołać w pozimowym człowieku masy ekstatycznej miłości do urody świata. Dlatego, myślę, że możecie sobie wyobrazić naszą radość wobec całego dnia w plenerze, wśród tej entuzjastycznie świeżej, pachnącej zieleni.

Cudownego dnia i pozytywnych wrażeń nie zepsuło nam nawet intensywnie kłócące się cargo. Chociaż przyznaję, że poważnie rozważamy zamontowanie pleksi lub wręcz dykty w królewskiej przyczepce, bo nasze dzieci ostatnio zdają się nie zauważać lusksusów w jakich przyszło im podróżować, zupełnie ignorują okoliczności mijanej przyrody, a skupiają się na tym, że "ona mnie dotyka łokciem" oraz "daaaaaj, to niuniiiiiiiiiiiiiii". Nie ustajemy jednak w (naiwnej?) wierze, że na tym właśnie polega wychowanie i dobre dzieciństwo. I że idziemy w dobrym kierunku, trochę się pokłócą, dojdą samodzielnie do porozumienia i wreszcie zaczną wyglądać przez te okna.

Tym razem wyruszyliśmy w kierunku zachodnim. Minęliśmy tradycyjny chaos architektury przedmieść i zanurzyliśmy się w sielskości wiejskiej. Radawiec, z lotniskiem szybowców i wrażenie żurawi origami. Mam takie marzenie, żeby polecieć szybowcem, szalenie podobają mi się te samoloty, z ich delikatną konstrukcją, brakiem silnika, smukłością i skojarzeniem latawcowym.
A potem szlak rowerowy, prowadzący przez las. Las pełen światła wiosennego i przestrzeni, usłany zawilcami, grający promieniami.

Potem był piknik na polanie,  i jeszcze trochę kilometrów wśród już-za-chwilę-kwitnących sadów. A także, ponieważ byliśmy w pobliżu, odwiedziny u dziadków i kawka na ogrzanym tarasie. Pięknie, wspaniale i sycąco.

I can flyyyyyyyyyyyyyyy...
W drodze powrotnej przyczepka zgodnie śpiewała o panie Janie, z naciskiem na bim-bam-bom, by przed samym Lublinem zamilknąć i zacząć błogo pochrapywać. W końcu, tyle kilometrów przebyli...

1. Faktycznie pieknie tam, ale jakos tak.. morza brak :) Ja wychowana na Kaszubach, gdzie wysyp jezior, rzek rwacych idealnych na kajaki, mieszkajac przez pewien czas we Wrocławiu za woda tesknilam najbardziej i za lasami z klimatem jedynym w swoim rodza ju. Mam nadzieje, ze kiedys jeszcze oprocz samego Trojmiasta bedziecie mieli okazje pobuszowac po moich terenach, bo szwajcaria kaszubska nie bez powodu je mianuja. Gdyby cos sluze pomoca i licze, ze uda mi sie gdzies na Was trafic w weekend :) w razie klopotow tez sluze pomoca :) Pozdrawiam z wietrznego dzis Gdanska i mam nadzieje, ze pogoda mimo wszystko dopisze. Martyna

1. Tak naprawdę trochę Ci się nie dziwię, morze jest jednak jedyne w swoim rodzaju:)
      Kaszub nie znam wcale (jeszcze!) My korzystaliśmy zawsze z jezior pojezierza łęczyńsko włodawskiego, ewentualnie Mazury.

PS, I nie udało się spotkać... Szkoda

2. Bardzo szkoda! :( A w jaki dzień tygodnia byliście w Experymencie? My ostatecznie nie dotarliśmy wcale, bo zepsuł nam się samochód i.. (długa historia) utknęliśmy kawał drogi przed Trójmiastem.

2. Jak pięknie! Czytam.. oglądam, uśmiecham się :)

3. Pięknie! Nic więcej do szczęścia nie potrzeba :)) Pozdrawiam

4. Alez slodko wygladaja Wasze dzieciaczki w tej przyczepce!!!
    Wspaniala wycieczka!!! My tez planujemy weekendowe wojaze, zeby tylko pogoda dopisywala :)!!! A w wakacje namawiam Miska na Roztocze i szeroko rozumiane okolice Lublina :)!!!

1. Super! Jak będziecie się wybierać, to daj znać koniecznie!

Dziękuję za spędzony u mnie czas i każdy komentarz. Jeśli spodobał Ci się ten post, będzie mi miło jeśli go zalajkujesz / udostępnisz:) Pozdrawiam!